افزایش مهارت Listening

افزایش مهارت Listening

افزایش نمره Listening 

نمره ای که شما در بخش Listening  در آزمون آیلتس دریافت می کنید عمدتا وابسته به مهارت شنیداری شماست. درواقع برای بالا بردن نمره آیلتس باید ابتدا مهارت کلی خود در درک مطلب را افزایش دهید.


افزایش مهارت Listening  

در کنار مهارت درک مطلب شما باید با انواع سوالات بخش Listening  آشنایی کامل داشته باشید. این آشنایی بدین شکل است که شما بعنوان یک داوطلب شرکت در آزمون آیلتس باید استراتژی مناسب برای پاسخ به سوالات مختلف را فراگرفته باشید. 

هدف این مقاله افزایش مهارت درک مطلب شماست و در مقاله ی دیگری در مورد انواع سوالات صحبت خواهیم کرد. 

 

 

افزایش مهارت شنیداری

 

 

۶ مرحله تا درک مطلب : 

 

۱. ابتدا نیاز به یک پادکست دارید که موضوعات مرتبط با آیلتس داشته باشد؛ این پادکست ها نباید خیلی طولانی و یا خیلی کوتاه باشند؛ پیشنهاد من برای شما استفاده از پادکست های BBC 6 minute Englishاست. در مرحله اول فایل صوتی پادکست رو پخش کرده و بدون نگاه کردن به متن ( transcript  ) شروع به نوشتن نکات کلیدی صحبت ها کنید؛ برای مثال اگر در فایل صوتی این جمله گفته شود : 

 

In 2020; 20 million people were killed in car accidents. Amoung them were 5 million children and 60 percent of them were young adults. 

 

چیزی که شما یاداشت می کنید به شکل زیر خواهد بود: 

 

2020 / 20 million / killed / car accident/ 5 million children / 60% young adults 


۲. مرحله اول را دوباره تکرار کرده  و اینبار فقط نکاتی را یاداشت کنید که در مرحله اول متوجه و یا موفق به یاداشت آن ها نشده بودید. 

 

نکته : در مرحله ۱ و ۲ به هیچ عنوان متن فایل صوتی را مطالعه نکنید. 

 

نکته : فایل صوتی را متوقف نکنید و بدون توقف به آن گوش دهید. حتی اگر چند ثانیه آخر را متوجه نشدید؛ آن را از ابتدا گوش دهید. 

 

۳. تا زمانی که تمامی نکات مهم فایل را یاداشت نکرده اید به تکرار فایل و نکته برداری ادامه دهید. 


۴. متن فایل صوتی ( transcript ) را با نکاتی که خودتان یاداشت کردید چک کنید و میزان درک مطلب خود را بسنجید. 

 

۵. گرامر ها و لغات جدید را استخراج کرده و به همراه یک مثال در دفتر لغات خود ثبت کنید. 

 


۶. با استفاده از کلماتی که یاداشت کردید؛ یک خلاصه از فایل صوتی بنویسید و یا خلاصه ای از آن فایل صوتی را شفاها بیان کنید، صدای خود را ضبط و با گوش دادن به صدای ضبط شده گرامر و تلفظ های خود را چک کنید.

 

با انجام این تمرین ساده مهارت Listening  شما افزایش چشم گیری خواهد داشت. به یاد داشته باشید در آزمون آیلتس علاوه بر گوش دادن باید جواب ها را نیز یاداشت کنید که در نتیجه نیاز به Multitasking  در این بخش حس می شود‌؛ تمرین بالا علاوه بر افزایش مهارت درک مطلب در این مورد هم به شما کمک می کند.

 

 

تماس با ما

 
آدرس: ایران تهران،شهر جدید اندیشه - فاز یک - بلوار دنیا مالی - خیابان ارغوان هفتم - بن بست دارا - پلاک ۸۴.۲ واحد ۲
 
شماره تماس: 02165502027
 
شماره موبایل: 09224208719
 
ایمیل: info@ieltscode.com

نمادها و مجوزها

logo-samandehi